Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Se psem za hranicí rizika

Každý večer vyrazíme s naší fenkou jezevčíka, teď už starší paní, které se chce čůrat i po desáté, tedy takřka v noci, ven a zatím co já s kochám nebem plným hvězd a dorůstajícím, nebo naopak couvajícím měsícem...

Každý večer vyrazíme s naší fenkou jezevčíka, teď už starší paní, které se chce čůrat i po desáté, tedy takřka v noci, ven a zatím co já s kochám nebem plným hvězd a dorůstajícím, nebo naopak couvajícím měsícem,  tak naše Nelly čmuchá v trávníku a hledá nejvhodnější místo pro svojí potřebu, aby se nejen vyvenčila, ale zároveň všem svým druhovým přátelům i nepřátelům ukázala, kdo je tady nejdůležitější.  Takže vždy najde místo, kde zanechá svou stopu, tak, aby jí všichni ostatní dobře našli a říkali si: „Jo, tak bacha, Tady byla ta drsná jezevčice z protějšího baráku. Ona vždycky vypadá tak přívětivě, ale když se naštve, tak bych nechtěl být v její blízkosti.“

   No a tak jsme si vyrazili i tentokrát. V televizi jsem se dozvěděl, že začala platit pravidla o omezení pohybu. Jenže problém nastal v tom, že já to četl, ale ona ne.  Když jsme se blížili k té pomyslné hranici, pěti set metrů, tak jsem zpozorněl. Bohužel má fena loveckého psa, vůbec netušila blížící se nebezpečí. Její lovecké instinkty úplně selhaly.  A to se nedá říci, že by byl mladá a nezkušená. Je jí již úctyhodných třinácti let a na naší chatě má zkušenost i s návštěvníky divočáky. Přesto, tentokrát její smysly vůbec nebezpečí nevycítili.

   Již několik dní jsem si říkal, kde je ta hranice. Chtěl jsem poslechnout všechna vládní opatření. I roušku nosím prakticky všude. Dokonce kafe jsem přes ni i několikrát přefiltroval, když jsem se napil, aniž bych ji sundal. Dobrovolně se každý víkend vystavím karanténě, když opustím rodinu a jen se psem odjedu na chatu, kde jsem s nastávajícím podzimem se stále menším počtem sousedů, když přibývají tak zvaně zazimované chatky.

   Jenže ten večer došlo k té neuvěřitelné události. Věřím, že by ji rádi zaznamenali lovci duchů, záhad, či redaktoři časopisu Enigma. Prostě jsme se s mou milovanou fenkou jezevčíka ocitli na hranici. Ne na hranici života, ale na mnohem závažnější. Ocitli jsme se na hranici virové nálože. Na hranici, která nás oddělovala od života bez viru a s virem. Od života jak jsme ho dosud znali. Jenže, co bylo zásadní, to, že já to věděl, ale naše Nelly, to netušila. Já zapomněl na to, že i naši mazlíčci by měli být informováni. Já vím, jich se to tak úplně netýká. Oni nejsou virem ohroženi. Ale já vím, že nejsou tak sobečtí, aby se nesnažili chránit i nás. Ale nevědí o tom.

  No a tak si to naše jezevčice začala vykračovat po chodníku dál, než jsem čekal. Vzhledem k tomu, že jsem si i na google zjistil, kde je ta hranice 500 metrů, tak se mi v očích značila hrůza. Z mých úst se ozval křik, jak jsem chtěl své feně, aby ten krok neudělala. Jenže na vzdálenost dalších dvaceti metrů se objevil její psí kamarád. V tu chvíli se vykašlala na všechna naše lidská opatření a s kymácejícím se ocasem vyběhla.

   Volal jsem na ní. Zapřísahal jsem jí. Sliboval hory, doly. Kostičky i masíčka. Ale Nella na mne nevěřícně zírala a s úsměvem od ucha k uchu vrtěla ocasem. Ve mně se vše hádalo. Smysl pro poslušnost a zákon s touhou zachránit svého psa, který nechápe to strašné ohrožení. Já cítil, jak se překročením té magické hranice mohu stát tím, kdo se může nakazit, stát se živou mrtvolou, ale já se to hodlal risknout. Vyběhl jsem za svou fenkou a čekal, že se může stát cokoliv. Najednou jsem se ocitl mnohem dále než byla povolená hranice. Můj pes mě v této nebezpečné zóně přivítal mrskajícím ocasem a olizováním. Ta radost byla nehraná, ale upřímná. Mne úplně ovládla a přešel mne všechen strach. Mé emoce byly plné štěstí a úplně jsem zapomněl na nebezpečí. Byl jsem šťastný. A to přeji i vám.

  

 

Autor: Vladimír Samiec | úterý 27.10.2020 6:31 | karma článku: 20,99 | přečteno: 615x
  • Další články autora

Vladimír Samiec

Dala si ODS vlastní gól?

V poslední době se snaží ODS vzdorovat ANO a být alternativou. Být tou správnou pravicovou, možná také jedinou, pravicovou, stranou.

17.3.2019 v 15:11 | Karma: 38,12 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Politika

Vladimír Samiec

Že by lidé již nechtěli sociální strany?

Ta otázka padla v „Událostech, komentářích“ při rozhovoru s leaderem ČSSD p. Zaorálkem. Podstatou bylo, zda ještě lidé vůbec chtějí tyto sociálně zaměřené strany. Je ještě vůbec požadavek sociální ochrany občanů v dnešní době?

29.10.2017 v 16:03 | Karma: 12,95 | Přečteno: 557x | Diskuse| Politika

Vladimír Samiec

Proč ČSSD tak přesvědčivě prohrála?

Volby skončili před týdnem a mnoho komentátorů, novinářů, politiků i blogerů se již snažilo o nějakou analýzu výsledků. I já se pokusím. Tentokrát bych se chtěl zamyslet jen nad jedním z výsledků. Propad ČSSD.

29.10.2017 v 14:38 | Karma: 28,57 | Přečteno: 931x | Diskuse| Politika

Vladimír Samiec

Tak nám kuřáky vyhnali do ulic

Právě dnes začal platit zákon, který nás všechny, ať chceme, nebo nechceme, má chránit před následky kouření a jiných návykových látek. To že tento zákon zasahuje do svobody majitelů restaurací, aby si svobodně rozhodli, zda ...

31.5.2017 v 19:05 | Karma: 23,58 | Přečteno: 611x | Diskuse| Hyde park

Vladimír Samiec

Proč se vláda bojí diskutovat?

Možná někomu nadpis připadá nepatřičný. Vždyť vláda, potažmo poslanci a senátoři, nedělají nic jiného, než jen diskutují a diskutují. Tak proč by se měli diskuze bát? Jenže v tisku o víkendu proběhla citace premiéra Sobotky....

4.7.2016 v 15:35 | Karma: 33,89 | Přečteno: 823x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1293x
Autor fejetonů a detektivních povídek. Autor knih "Rozhodnutí zabíjet" , "Ale já jim neřekla, aby ho zabili..." a "31 je obráceně 13." Nezávislý publicista. Amatérský historik. Více informací o mě na facebooku, nebo mém webu: http://www.vsamiec.estranky.cz/